Fotoksiążka a fotoalbum — jakie są podstawowe różnice?

Fotoksiążka a fotoalbum — jakie są podstawowe różnice?

Obecnie w sieci można znaleźć sporo tzw. fotoproduktów, stanowiących unikatową pamiątkę ważnych rodzinnych (i nie tylko) wydarzeń. Trzymanie sporej liczby fotografii na dysku komputera czy w pamięci smartfona nie jest zbyt dobrym pomysłem, gdyż w razie awarii urządzenia odzyskanie danych jest dosyć trudne, a w niektórych przypadkach wręcz niemożliwe. Jeśli czasochłonne i monotonne wklejanie zdjęć do klasycznego albumu nie jest dla Ciebie, sprawdź inne propozycje dostępne na rynku, takie jak fotoksiążka oraz fotoalbum. 

Czym różni się fotoksiążka od fotoalbumu?

Podczas podejmowania decyzji o zakupie określonego fotoproduktu warto poznać kluczowe różnice pomiędzy książką a albumem. Najczęściej wymieniane są takie jak:

  • grubość kartek,
  • stosowana technologia nadruku zdjęć,
  • sposób otwierania,
  • liczba stron. 

O ostatecznym wyborze zwykle decydują indywidualne preferencje, a także rodzaj i liczba drukowanych fotografii. Co ciekawe, fotoksiążka jest najczęściej wybierana przez fotografów, tworzących portfolio dla przyszłych klientów, oraz pasjonatów tradycyjnych książek, którzy chcą dodać opisy do zamieszczanych zdjęć.

Dlaczego warto zamówić fotoksiążkę?

Największymi zaletami tego rodzaju produktu są trwałość i oryginalny design. To doskonała alternatywa dla tradycyjnego albumu fotograficznego. Na poszczególnych kartach można dodać własne opisy, tworząc fotoksiążkę wyjątkową. Fotoprodukt sprawdzi się również jako pomysł na prezent dla bliskich. Najczęściej klienci decydują się na albumy tematyczne, zawierające zdjęcia z niezapomnianych wydarzeń, takich jak m.in. ślub, wakacje czy pierwszy rok życia dziecka. 

Jak korzystać z kreatora online?

Firmy specjalizujące się w wydruku książek czy fotoalbumów udostępniają zamawiającym proste w obsłudze narzędzie online, za którego pomocą klient wybiera format, styl i kolor oprawy, rodzaj papieru i liczbę stron, a także wgrywa i przerabia poszczególne fotografie. W razie problemów zawsze można skorzystać ze wsparcia pracowników drukarni internetowej. W ostatnim kroku przedstawiany jest całkowity koszt fotoproduktu.